piątek, 10 października 2014

Potwierdzone: Luhan odchodzi z EXO!

Dzień dobry! Pamiętacie tego ponuraka, który 15-ego maja o mało nie wyskoczył z balkonu z powodu Krisa? Mogę tylko napisać, że zamiast niego jest ktoś, kto od rana ma ogromny uśmiech na twarzy chociaż okoliczności nie są zbyt sprzyjające. A więc jednak autorzy postu na baidu nie mylili się.

Chińskie media (Sina oczywiście) podały, że Luhan o 9:00 rano lokalnego czasu złożył pozew przeciwko SM Entertaintment. Fani są w szoku, ale ten jest dużo mniejszy niż majowy zwłaszcza, że zostaliśmy ostrzeżeni. Zaledwie wczoraj odbył się chat z EXO,  gdzie Lay przyznał, że Luhan odpoczywa w Pekinie. Dzisiaj natomiast sam Yixing zaskoczył wszystkich. Zaraz po obwieszczeniach na jego weibo pojawiła się wiadomość:
Do widzenia, przyjaciele, jeśli kiedyś będziemy mieć szansę, stańmy znów razem na scenie! Jesteśmy braćmi, będę wspierać [wasze?] decyzje. Wszystkiego najlepszego.
Wygląda na to, że nie tylko Luhan rozmawiał z Krisem, a ponowne śledzenie Yifana na weibo przez Laya to nie przypadek. Ale nie o tym teraz.

Po chwili było już wiadome, że sprawę Luhana poprowadzi ten sam prawnik, który zajmuje się teraz pozwem Yifana, a wcześniej pomógł wygrać Hangengowi. Zostały także ujawnione przyczyny złożenia pozwu przez Luhana.
1. SM Entertainment nie jest w stanie zapewnić Luhanowi ścieżki rozwoju na przyszłość.

2. Są znaczne różnice w traktowaniu Koreańczyków a Chińczyków: obcokrajowcy są dyskryminowani.

3. Alokacje zasobów nie są uzasadnione.

4. Wycieńczenie ciała poprzez przemęczenie i stres.
SM Entertainment pospieszyli z oficjalnym oświadczeniem:
Agencja zapoznała się z pozwem Luhana poprzez prawnika.
Jesteśmy w szoku, ponieważ pozew został złożony tak nagle, w czasie negocjacji na temat jego przyszłych aktywności. [Luhan] wyraził chęć skupienia się bardziej na jego solowych/indywidualnych aktywnościach w Chinach niż działaniach EXO, co wiąże się również ze stanem jego zdrowia.Jak było w przypadku Krisa [wow, to on istnieje? nie wypaintowaliście go do końca :O], pozew został złożony bez konkretnego powodu z użyciem tego samego wzoru i prawnika po osiągnięciu dużej popularności jako gwiazda w zespole. Widzimy, że wiąże się to z przedkładaniem swoich spraw nad grupę i ignoracją względem kontraktu z agencją. Wierzymy, że gdzieś w tle jest ktoś pociągający za sznurki.Jeśli chodzi o tego typu sytuacje, agencja zamierza aktywnie odpowiadać im [eee....Krisowi i Luhanowi?] wraz z naszymi partnerami, włączając w to tych z Chin.Przyszłe aktywności EXO będą następować jak zaplanowano.
Nie wspomnę o tym, jak bardzo chamskie i bezczelne jest to, że SM nie widząc swoich błędów wierzą po prostu, że ktoś z zewnątrz próbuje rozwalić ich zespół.

Tymczasem, EXO Poland tworzy stronę Luhan Poland, nad którą obejmuje patronat, a sam Luhan aktualizuje swojego instagrama oraz weibo.
IG
"Wróciłem do domu".
Edit. Akcje SM spadły w dół zaraz po potwierdzeniu złożenia przez Luhana pozwu.
Wytwórnia spadła także z pierwszego miejsca w "Wielkiej Trójce" ustępując YG Entertainment.

Tymczasem, Zhou Mi, członek Super Junior-M, napisał na swoim weibo:
Ci, którzy odeszli i ci, którzy zostali, proszę, trzymajcie się…

Edit 2. Obecnie nie ma nawet co liczyć na potwierdzone informacje. Jest tylko masa plotek, a ponieważ rozsiewanie takowych w międzyczasie naprawdę przestało mi się podobać (poprzez bloga, na facebooku potem stare posty i tak giną), napiszę tylko parę rzeczy.

* Reżyser filmu Back to 20, w którym zagrał Luhan zapewnił, że pomimo pozwu żadne sceny z Jelonkiem nie zostaną wycięte.
* W sieci roi się od ciepłych życzeń kierowanych w stronę Luhana. Jest też niejedna prośba do Yifana, aby się nim zaopiekował.
* Nie tylko fani go wspierają. Aktorka Li Yi Juan na swoim weibo zapewniła o miłości i powitała chłopaka w jego ojczyźnie.
* Na krótko przed potwierdzeniem SM, MNet wydał klip z nowego odcinka EXO 90:2014 - remake Luhana do utworu Kim Minkyo, The Last Game.
 

* I Luhan i Wu Yifan pojawią się w październikowym wydaniu magazynu China Screen.
* Na ten temat wypowiedziała się również bardzo bliska Luhanowi osoba. Przeczytajcie, co ma do powiedzenia - KLIK.

Fanclub Luhana na baidu (ten, od którego wszystko się zaczęło) odpowiedział SM Entertainment - KLIK.

26 komentarzy:

  1. Od zawsze było wiadomo,jak Koreańczycy traktują obcokrajowców.Naczytałam się tego nie powiem.Oni uważają siebie za lepszych od innych.Muszą wszystko mieć number 1.Nie twierdzę,że wszyscy oni tacy są.Wydaje mi się,że w Polsce jest mniejszy nacisk,niż w Korei.U nas to traktują jednakowo nie zważają na pochodzenie,bo liczy się talent.Ale są oczywiście wyjątki.
    Lulu dobrze zrobił.Trzeba dbać i myśleć o sobie.A SM,jak działało tak działać w ten sam sposób będzie.I nic tego nie zmieni.Teraz mogą mu bruździć na wszystkie możliwe sposoby.A ręce to oni mają długie.Śmieszy i zarazem burzy mnie to,że uważają siebie za jako władzę,Powiedzą,że nie ma prawa wracać,jakby to był rozkaz.Tylko politykami nie są,a mogę sobie te swoje gadanie w d**** wsadzić.teraz trzeba Lulu wspierać,żeby widział,że jesteśmy z nim.Żeby dało mu to siły.A Kris o niego zadba.W końcu Chińczycy odejdą od nich.A akcje znowu spadną na łeb na szyje.A agencja ma długi,więc nie wiem,czy się z tego wyliżą.hehe.
    Madzia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie prawda. W Polsce jest o wiele gorzej ponieważ doświadczyłam tego i w Korei i w Polsce jako Azjatka (I nie koreanka) :)

      Usuń
  2. To ja się pobawię we wróżbitę:
    Zaprawde powiadam wam. SM zbankrutuje do końca 2014 roku.
    XDDDD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tak dalej będzie to rzeczywiście tak się może stać.Pali im się grunt pod nogami.Tracą kontrolę nad sytuacją.
      Madzia.

      Usuń
    2. Właśnie. W końcu fani dopingują zespoły, a nie wytwórnie, a jak w SM jest niewiele zespołów, których składy nie uległy zmianie(Red Velvet nie biorę pod uwagę, bo one tylko kilka miesięcy są), to spadają im akcje, co jest w przypadku tracenia zespołów bardzo oczywiste.

      Usuń
    3. Jak tak dalej pójdzie, to będę się modlić, żeby zespoły zmieniały wytwórnię xd Myślę, że np. Super Junior, SHINee czy f(x) inne wytwórnie przyjęłyby ich z otwartymi ramionami xD
      A tak nieco poważniej. Współczuję EXO-L. To już drugi raz w ciągu paru miesięcy.

      Usuń
    4. Mam nadzieję, że twoje słowa się sprawdzą, a inne wytwórnie wezmą te zespoły pod swoje skrzydła, przecież to się w głowie nie mieści. Nie życzę źle chłopakom, ale to, co ta wytwórnia odwala jest skandaliczne... Nie ich wina? Tak, tak, niech wypinają dupę na zespoły, tylko żeby czasem ktoś nie wsadził im kija w podzięce za ich poczynania.

      Usuń
    5. Buhaha chciałabym, to zobaczyć.
      Madzia.

      Usuń
    6. Boze ... Jak ja to czytam to mi normalnie tak smutno ... EXO-l na zawsze i do konca <33 nawet jeali skończą karierę, bd nadal słuchać ich piosenek chociaż modlę się codziennie zeby tak się nie stalo ... Biedny Luhan ... Mam nadzieję, źe inne wytwórnie zaopiekują sie moimi kochanymi zespolami z SM ... Mam tego pecha ze slucham wiekszosci zespolow z tej wytworni ... Najpierw Kris a teraz Luhan ... Ja nie wiem ... Skasowali podzial na EXO-k i EXO-m co było takie ... Nwm jak to powiedziec ... Po prostu nwm co teraz bedzie ... Moze za bardzo histeryzuje ale ja juz na prawde nie wytrzymuje ... Od dluzszego czasu sie ne usmiechalam z powodu tych odejsc gwiazd i rozpadow zespolow ... Nocami snia mi sie kodzmary z udzialem EXO ... Naprawde juz nie moge ... Ale nie jestem jakas psychofanka tylko sie po prostu martwie i trzymam kciuki za chlopakow ... Poradza sobie z tym ... Na pewno ...

      Usuń
    7. Przypadkowo wpadłam na BTS i dopiero dwa tyg. interesuje się k-popem chciałam sprawdzić jakieś inne grupy i przez komentarze na yt wpadłam na EXO pooglądałam pare filmików poczytałam coś tam strasznie mi się spodobali a tu nagle patrze na wiki byli członkowie wiadomo co człowiek myśli wtedy (dlaczego byli) sprawdzam i aż mi się przez tą agencję odechciało EXO..nie mogłabym się nacieszyć nimi wiedząc że są tak źle traktowani..szkoda chłopaków. Niestety już taka jestem okropnie mnie męczą takie rzeczy więc wole odejść od razu niż ciągle się zadręczać myśleniem co z nimi i nie mogąc nic wskórać..Miło by było gdyby mogli przejść do jakiejś lepszej agencji..:(
      Mam nadzieje że wytwórnia BTS sprawuje się o wiele lepiej :x

      Usuń
  3. Sprawa przykra... :c Ale Victoria i Zhou Mi jeszcze są! :D

    YG GÓRĄ!

    OdpowiedzUsuń
  4. płakałam jak to przeczytalam mam nadzieje że kiedyś wróci

    OdpowiedzUsuń
  5. głupie SM powinni dbać o zespół jak na sponsorów przystalo a nie mieć w dupie ich zdrowie itd. mam nadzieje ze Luhan i Kris wrócą EXO nie moze się rozpaść

    OdpowiedzUsuń
  6. Lulu nie martw sie jestesmy z tobą

    OdpowiedzUsuń
  7. Co do poprzednich komentarzy: Myśl, że SM mogło by zbankrutować, a zespoły zmieniły by wytwórnie powoduje uśmiech na mojej twarzy... takie piękne marzenie. : 3
    No ale już poważniej to serce mi się kraja od tego wszystkiego. Nie zdążyłam się nawet przyzwyczaić do EXO oraz ogólnie k-popu (bo od niedawana się tym zaczęłam bardziej interesować. Wcześniej słuchałam tylko czegoś sporadycznie.), a moje uczucia co do wszystkiego są mieszane z błotem przez takie sytuację. (mam też już mieszane uczucia co do kupienia albumów. Jednak zawsze jak o tym myślę to dochodzę do wniosku, że zostanę przy swoim i je kupię, wreszcie to nie zmienia tego, że ich uwielbiam, a w moim sercu zawsze będzie ich 12 ;-;)

    OdpowiedzUsuń
  8. To straszne co się dzieje w tej wytwórni. Szkoda tych wszystkich młodych utalentowanych ludzi którzy w niej są. Szkoda też, że ten niezwykły zespół jakim jest EXO rozpada się po tak krótkim czasie od debiutu. Trzymam kciuki za Luhana i YiFana, a także za resztę EXO. W moim serduszku zawsze będzie ich dwunastu, nawet jeśli wszyscy postanowią pójść w swoją stronę. Chłopcy, bądźcie silni.
    EXO 사랑하자!

    OdpowiedzUsuń
  9. W moim sercu zawsze zostanie ich 12 ... Nawet jak EXO sie rozpadnie, bd ich sluchac chociaz nawrt nie chgee o tym muyslec ... Nwm co sir stanie kiedyvkazdy z nich odejdzie ... Mam nadziee ze wszystkie zespoly z SM znajda sb nowa wytwornie a szczegolnie EXO, Luhan i Kris wrocą do zespołu (tylko w innej wytwórni), wroci skasowny podzial i EXO bedzie jak dawniej ;33 <33 kocham ich i nigdy nie przestane ... EXO-L FOREVER !! <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Czemu mnie to nie dziwi... dobrze, że EXO zostało u mnie zepchnięte na dalszy plan przez inny zespół który ma się bardzo dobrze ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie mam mu tego za złe. Mam za złe SM, że nie dba o swoich podopiecznych. Sprawa z Hangengiem nic ich nie nauczyła? ciekawe, ile jeszcze SM musi dostać pozwów, żeby zrozumieć, że źle traktują swoich podopiecznych. Szkoda, że SM widzi swoich podopiecznych jak milion wonów.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak to wszystko czytam i oglądam ich stare filmy to płacze nie to nie jest płacze ja po prostu ryczę jak dziecko. Właśnie oglądam EXO HAPPY CAMP gdzie wypowiadają sie o braterstwie oraz o incydencie z Kris'em……... jeszcze wtedy był Luhan. Oni tez plączą a teraz ? Luhan tez odszedł. Ile bym dala żeby wrócili. EXO mimo ze nie byłam z wami od początku naprawdę was Kocham!! trzymajcie sie!! <3 W moim i zapewne w waszym sercu zawsze będzie was 12 :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak tak dalej będzie to cały zespół się rozsypie...
    SM straci powoli wszystkie zespoły i będzie szukał nowych ale nie znajdzie, bo nikt nie będzie chciał pracować z nimi w takim klimacie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Luhan odszedł :( Tao odszedł :( Kto jeszcze? Mam nadzieję, że nie Sehun. :(

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak Xiumin odejdzie, to juz nie mam czego szukac w tym zespole.

    OdpowiedzUsuń
  16. Moim zdaniem, to niedługo wybuchnie. Kris odszedł, to był taki "sygnał", że jednak mogą się postawić. Luhan odszedł, a w pozwie argumenty prawie takie same. Tao odszedł. SM boi się, Oni i EXO są już kompletnie zniszczeni w Chinach, a jako że Lay jest ostatnim chińczykiem w grupie, SM nie pozwoli mu odejść. A nawet jeśli, nie dadzą mu spokoju. Stracili by wtedy resztkę fanów z Chin. Yixing już dawno by odszedł, ale się boi. Wie jakie są konsekwencje, ale jak dla mnie, EXO długo nie pociągnie. Tracą fanów. SM w końcu zbankrutuje. Sprawa z Hangengiem ich nic nie nauczyła. Inne zespoły trenują równie ciężko, i jeśli EXO się rozpadnie, będą pokładali nadzieje w innych zespołach. Tych młodszych, typu Red Velvet, lub zaczną więcej inwestować w grupy typu Shinee. Ale oni w końcu też zrozumieją, że mogą odejść, zrobi się jeszcze głośniej. Teraz wszyscy idą do YG bądź JYP, bo wiedzą jak jest w SM. I to może się okazać dla nich zgubne.
    W sercu 12, na scenie 9... Wszyscy powinni się postawić, Lay w szczególności... No ale koreańczykom tam dobrze. Lepiej w każdym razie. SM zawsze więcej inwestowało w EXO-K, pewnie to zauważyliście.
    Trzymam kciuki za zespoły SM, Hwaiting!

    OdpowiedzUsuń
  17. Coś czuję, ze następny będzie Sehun. Tylko czekam, az SM się zesra pod wpływem braku zarobku. Szkoda, ze EXO trafili do takiej śmieciowej wytwórni.

    OdpowiedzUsuń