czwartek, 17 kwietnia 2014

"Co mnie to, że ludzie zginęli, ma być comeback EXO i koniec", czyli kilka słów podsumowujących aferę...

Witajcie. Pewnie już do wszystkich Was dotarła bardzo smutna wiadomość. Wczoraj zatonął prom pasażerski, na którym znajdowali się uczniowie z liceum wraz z nauczycielami. Jak podaje onet, na tą chwilę:
Wśród 457 pasażerów, którzy znajdowali się na pokładzie, było ok. 340 uczniów i nauczycieli ze szkoły średniej Danwon na przedmieściach Seulu. Płynęli na szkolną wycieczkę na położoną w Cieśninie Koreańskiej wyspę Czedżu. Dotychczas uratowano 179 osób, a 284 uważanych jest za zaginione, w tym 245 uczniów. Potwierdzono śmierć dziewięciu osób.
Akcja poszukiwawcza trwa cały cas, ale z powodu niskiej temperatury wody i silnych prądów nie zostawia wiele nadziei. Rodzice tych dzieciaków cały czas czekają na jakikolwiek znak, który pozwoli im uwierzyć, że ich pociechy żyją i na dłuższą metę nic im nie jest. Rozrywające serce SMS-y, które otrzymała chwilę przed tragedią matka jednego z uczniów (swoją drogą, miał wiele szczęścia, bo obecnie jest już z rodziną) możecie przeczytać TUTAJ.

Jest to wielka tragedia nie tylko dla rodzin, ale i także dla szkół. A że nowe pokolenia są przyszłością każdego narodu, nie dziwi uchwalenie czasu żałoby. Z tego też powodu wszystkie programy rozrywkowe na ten tydzień zostały odwołane. Comeback EXO będziemy mogli podziwiać w przyszłym tygodniu (tak K jak i M), termin wydania teledysku także uległ zmianie. Niestety, jest bardzo dużo ludzi (czy to mnie jeszcze dziwi w tym fandomie?), którzy za nic tego nie rozumieją i piszą wiadomości podobne do tej, którą zawarłam w tytule posta.
Internet jest pełen tak bezsensownych komentarzy. Piszą je widocznie ludzie zbyt głupi, żeby zrozumieć, że wydarzyła się naprawdę okropna tragedia. 
Niestety i w polskim fandomie było parę takich kwiatków. Jedyne czego żałuję to to, że nie zdążyłam zrobić screenów zanim administracja EXO Poland słusznie wykonała czystki. Może gdybym przedstawiła je w tym poście, pewna panna Nowak (chrzanić anonimowość, w końcu lepiej wiedzieć z kim mamy do czynienia) zaczęłaby się nad sobą zastanawiać?
Czyżby przykład bezstresowego wychowania?

Co do fanów EXO, to zapewne i tacy byli na tej łodzi. Oni także czekali na ich comeback. Czy byłoby sprawiedliwe, żeby w czasie takiej tragedii ukochany zespół występował na scenie? Niewykluczone jest także to, że mogły zginąć osoby przyjaźniące się z którymś z członków zespołu albo zostające z nimi w koleżeńskich stosunkach. Nie sądzę, żeby ktokolwiek z nas był w stanie uśmiechać się na siłę i tańczyć po stracie kogoś bliskiego.
I co, nadal ktokolwiek uważa odwołanie paru programów za taką zbrodnię?
Gdzie empatia?

Jak każdego normalnego człowieka, tragedia ta bardzo mnie poruszyła. Mam wielką nadzieję, że mimo bardzo złych przewidywań zamiast ciał ratownicy odnajdą wiele żywych osób. Jedyne co nam pozostaje, to modlitwa.

4 komentarze:

  1. Mimo, że jestem exotic i również chciałabym zobaczyć mv EXO, to moim zdaniem SM słusznie postąpiło przekładając comeback. Tak jak napisałaś, to jest ogromna tragedia. Nie tylko dla Korei, ale przecież dla każdego człowieka. Ktoś kto posiada uczucia zrozumie i razem z innymi włączy się do wspólnego wspierania rodzin. Nawet przez głupie trendowanie na tt, bo może Koreańczycy zobaczą, że nie są sami w przeżywaniu tej tragedii i ludzie z innych krajów ich wspierają.
    Jest mi wstyd za te fanki, które nie rozumieją co się wydarzyło i głupio upierają się przy swoim. Tu już można powiedzieć, że ich człowieczeństwo równa się zeru. Może jest to spowodowane tym, że większość z nich jest po prostu niedojrzała emocjonalnie...
    Mnie również ta tragedia poruszyła. Mam nadzieje, że ci wszyscy ludzie odnajdą się, będą żywi i bezpiecznie wrócą z rodzinami do domu~
    #‎PrayForSouthKorea‬

    OdpowiedzUsuń
  2. W pełni popieram decyzję SM. To okropna sytuacja i komentarze podobne temu powyżej są nie dość, że niestosowne co zwyczajnie przerażające, bo pokazują znieczulicę i kompletny brak empatii wśród młodych ludzi. Z przykrością się na to patrzy.
    Ja również mam nadzieję, że uda im się uratować jak najwięcej osób.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ludzie są podli.Że ktoś jest w stanie coś tak ochydnego napisać po takiej tragedii.Niebywałe.Ludzie to dopiero są potwory.Aż brak mi słów ,serio. To przechodzi ludzkie pojęcie.Zjebać i tyle.I to jeszcze równo od stóp do głów.ja bym się z takimi osobami nie cackała.Az mi się słabo robi.Decyzja SM była w pełni przewidywalna.To oczywiste,że na okres żałoby nie będzie występów.To normalne.Ale nie.jakieś głupie faneczki chcą comeback.Bo to,że ludzie zginęli,a co niektórzy zaginęli to nic.Jak chłopaki muszą się czuć,jakby o tym się dowiedzieli?ja byłabym wkurzona na maksa.Taki jest fandom.Za takie sukinsyny reszta cierpi.Wybacz Justyna za słownictwo,ale nie mogłam się powstrzymać.Człowiekowi,aż krew się gotuję.
    Madzia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ludzie to ludzie... naprawdę nie jestem w stanie pojąć jak to się stało, że są tacy a nie inni. Jeśli tak bardzo kochają EXO to niech pomyślą o jednej rzeczy. Takie słowa ranią też ich. Już widzę ten wstyd i nienawiść rosnącą do tych pseudo faneczek. Naprawdę jest to tak duże, że aż to widzę. Wiele razy zastanawiałam się co bym powiedziała moim idolom jakbym ich spotkała. Zawsze w mojej krótkiej przemowie znajduje się słowo "Przepraszam" i zawsze kiedy je wypowiadam jest mi przykro, że w naszym fandomie znajdują się osoby, które zadają ból, fizyczny jak i psychiczny, naszym gwiazdom. Tyle na temat EXO.
    Jeśli chodzi o sam wypadek. Bardzo mnie to poruszyło. Sam fakt zatonięcia, ale również sytuacji jaka się zadziała. Zapewne słyszeliście o zachowaniu kapitana. Najpierw nie za bardzo go obwiniałam bo człowiek to człowiek i nigdy nie wie jak się zachowa w trudnej sytuacji, ale gdy usłyszałam, że w szpitalu pierwsze co robił to suszył swoje pieniądze to mnie po prostu skręciło. Mam nadzieję, że poniesie odpowiednią karę. Jeszcze jedną sprawą która ciągnie go na dno jest zachowanie pewnego chłopaka który ratował swoich kolegów, a sam zginął, i to w dzień swoich urodzin. Tak samo pewna kobieta z załogi zrobiła wszystko by pomóc pasażerom. Również zginęła. Nawet 6 letni chłopczyk wykazał więcej odwagi ratując swoją siostrę. Niestety nie wiem czy przeżył.
    Tak więc to jest wszystko co chciałam powiedzieć
    R.I.P
    #PrayFrorSouthKorea

    OdpowiedzUsuń