środa, 2 grudnia 2015

Muzyczny Kącik! [11]


Brown Eyed Girls - Brave New World & Warm Hole!
*
O rany, ile tu porównań!
Już na początku MV miałam deja vu i nie opuszczało mnie uczucie, że już to gdzieś widziałam. Dlatego postanowiłam pozbierać podobieństwa i zwizualizować je. I nie, nie hejtuję dziewczyn w ten sposób, nie oskarżam ich o plagiaty, kradzieże. Po prostu lubię robić zestawienia podobnych scen.
Muzyka przypomina mi utwór Roberta Thicke, który swoją drogą zawsze mnie irytował. Ale piosenka jest świetna, choreografia również. Nie mogę oderwać oczu od ud tancerzy w tych lateksowych spodenkach! Aby zakończyć zabawę w skojarzenia, ta dziwna łąka z dziwnymi przedmiotami przypomina mi dwie rzeczy: Cell Game z Dragon Balla i Głodowe Igrzyska z Hunger Games.

Warm Hole. Po prostu nie wiem, jak to opisać. Nie jestem osobą cnotliwą, ale trzęsienie miejscem, w którym powinien być tyłek, głupawa melodyjka i jednoznaczny tekst sprawiają, że czuję zażenowanie. Rozumiem, że BEG to dorosłe kobiety, ale mimo wszystko...mam poczucie, że coś takiego nie powinno było znaleźć się w kpopie. Jeśli chcę posłuchać muzyki o tyłku i seksie, zachód dba o to wystarczająco mocno. Jestem na nie.


VIXX - Chained Up!
Wy wiecie, że kocham VIXX. Nie jestem jednak w stanie znieść ich nowego konceptu. Piosenka nawet mi się podoba, ale to, co z chłopakami zrobili styliści w jakiś sposób mnie odrzuca. Nie wiem czy to przez te obroże, a może przez blond Leo, który wygląda niecodziennie? Nie mam pojęcia. MV przyciąga mnie i odpycha w tym samym czasie. Ciekawy paradoks, nie powiem :)


Kris Wu - Bad Girl!
 
Pewnie się zastanawiacie, dlaczego dodaję wersję audio zamiast teledysku. Cóż, niestety Krzysiu chyba za bardzo zajarał się słegiem GD. W MV go sporo, co całkowicie psuje piosenkę, która naprawdę brzmi dobrze. Dla odważnych: klip obejrzycie TUTAJ.


Seo In Young - Scream!
MV Seo został wydany w dwóch wersjach: 15+, czyli tej przyzwoitszej (do obejrzenia TUTAJ) oraz 19+, czyli niegrzecznej (wklejonej powyżej). Piosenka niestety zawodzi. Sama miniaturka przywodziła na myśl coś gorącego, ostrego niczym Gain, a tutaj... Mamy do czynienia z czymś typowym i bardzo szablonowym. Chyba trochę za wiele oczekiwałam od tego comebacku...


F(x) - 4 Walls!
Dziewczyny powracają bez Sulli, ale muzycznie jest tu chyba lepiej niż kiedykolwiek! Cały album 4 Walls zasługuje na szczególną uwagę. Klip do tytułowej piosenki jest dziwny i psychodeliczny (SM tak zasmakowało okrawanie ekranu, że przez pierwszą część piosenki jest ono pionowe, a potem poziome - istne szaleństwo!) i niebezpiecznie zahacza o Love Me Right EXO ze swoim podobieństwem do świata Alicji w Krainie Czarów. Warto znać!


EXO - Love Me Right ~Romantic Universe~ Japanese ver. & LIGHTSABER!
*
Przy MV F(x) pisałam oczywiście o podobieństwie do koreańskiej i chińskiej wersji Love Me Right. Japońska, która ukazała się niedawno, przywodzi raczej na myśl lata 70., gry na automatach i teledysk Rock Ur Body VIXX. Słucha mi się tego lepiej niż edycji koreańskiej, a cały klip wyszedł bardzo dobrze.
Co innego z Lightsaber, które powstało we współpracy ze Star Wars. Nie rozumiem do końca celu tej kolaboracji. Piosenka nie jest zła, nawet można powiedzieć, że ma dobry styl, ale sens MV jest dla mnie zagadką. Dlaczego występują w nim tylko Baekhyun, Sehun i Kai? Dlaczego jest takie krótkie? Wygląda bardziej jak jakiś niezrozumiały spot reklamowy i sprawia, że młodzi EXO-L latają po sklepach z zabawkami w poszukiwaniu mieczy świetlnych, bo EXO, a tak naprawdę nie wiedzą niczego na temat Gwiezdnych Wojen, często nawet nie lubią sci-fi. Smutne.


B.A.P - Young, Wild & Free!
Powrót B.A.P to coś, na co czekaliśmy od dawna! Choć nikt nie spodziewał się tego, że Króliczki ponownie zejdą się z TS, możemy chyba uznać to za happy end! Choć jesteśmy podejrzliwi, oj, jak bardzo! Piosenka jest I-DE-AL-NA, totalnie w ich stylu, jestem pozytywnie zaskoczona! Polecam wszystkim posłuchać, a na koniec dodam takie małe porównanko:


CL - HELLO BITCHES!
Kiedy wszystkie znaki na niebie i ziemi zaczęły wskazywać na comeback 2NE1, pojawiło się to nagranie. Kocham Chaerin całym sercem, ale jej nowy kawałek nie przypadł mi do gustu od pierwszego przesłuchania, stało się to dopiero za którymś z kolei. Być może dlatego, że po prostu nie słucham podobnych utworów na co dzień. W dodatku panie tancerki chyba założyły się między sobą o to, która zrobi brzydszą minę. Hah, czekamy na coś nowego od CL!


BTS - Run!
Teledysk zapewne mógłby opisać typowy dzień z życia typowego BTS z typowego fanfika. Są tu źli chłopcy, imprezy w łazience i szaleństwo. Patrząc na grafiki koreańskich zespołów muszę z przykrością stwierdzić, że w życiu realnym nie mieliby na to wszystko ani czasu ani energii. Za to zarówna piosenka jak i klip są nią przeładowane, więc jeśli brak Wam sił odpalcie ten link - na pewno pomoże.
PS. Lizak w kawie, fuuu, Rapmon. Nic dziwnego, że wolałeś to wywalić niż wypić! XD


PSY - Daddy (feat. CL) & Napal Baji!
 *
PSY zmiótł! Po prostu rozniósł wszystkie inne taneczne kawałki powstałe w podobnym czasie! Chwytliwa muzyka, charakterystyczne układy i zabawne teledyski to, to co cechuje twórczość Park Jaesanga. I ludzie to kupują, co pozwoliło mu zostać jedną z najbardziej charakterystycznych postaci we współczesnej muzyce. Ciężko byłoby to pobić, oj, ciężko! Wiem, że słodzę, ale piosenki wkręciły mi się bardzo mocno, a w Daddy możecie zobaczyć królową CL, co działa na mnie wyjątkowo pobudzająco.
Swoja drogą, znajomo Wam brzmi ten kawałek? Macie rację, oryginał wykonuje Will.I.Am. Ale to żaden plagiat! Pochodzący z Black Eyed Peas artysta również dołożył swoje trzy grosze do nowego krążka PSY, gdyż znajdziecie na nim wyjątkową kolaborację. Radzę przesłuchać pełen album, jest sztos!


Luhan - Medals & Football Gang!
wersja filmowa
wersja 2.0
*
No no no, Luhanek zaskakuje pozytywnie! Medals to piosenka do filmu The Witness, który miał premierę pod koniec października. Luhan gra tam jedną z głównych ról. Tekst jest przepięknym nawiązaniem do podróży Odyseusza, urzeka poetyzmem. Wersja pierwsza to wersja z fragmentami filmu, druga zaś jest zwykłym klipem.
Football Gang to jeden z tych utworów, których się nie zapomina, bo jak wejdzie w głowę to na dobre. Jest naprawdę świetna i mocno rytmiczna. Powinna się Wam spodobać!


Zico feat. Babylon - Boys and Girls!
Jakie to fajne i kolorowe! Piosenka Zico w miły sposób przypomina o cieple i wakacjach. W dodatku całkiem nieźle wpada w ucho i buja. Dajcie jej szansę!

_
♥ Bądźcie gotowi na post o MAMA 2015! Pogadamy o muzyce, modzie oraz tym, co zaskoczyło nas najbardziej! ♥

3 komentarze:

  1. Ojć, szkoda że Baek Yerin tu nie ma. ;c
    Mnie najbardziej się podoba 'Hello bitches', jako wiernej blackjack. :P

    OdpowiedzUsuń
  2. Czekam na post o MAMA 2015. Nie sądziłam że uda mi się to obejrzeć w całości :D Zazwyczaj po godzinie przed komputerem rodzice mnie wyganiają xD

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli chodzi o Run, to jest to wspomnienie sprzed I Need U, i wraz z Prologiem tworzą bardzo spójną historię - widać mnóstwo podobieństw w Run i I Need U - chociażby to, że w I Need U Jimin popełnia samobójstwo w wannie na znak tęsknoty za dawnymi czasami, kiedy to chłopcy w zabawie wrzucili go do wanny - polecam obejrzeć wszystkie trzy jeszcze raz, bardzo dokładnie :)

    OdpowiedzUsuń