środa, 3 grudnia 2014

Tajemniczy teaser comebacku EXO + bonus

Wczoraj odbyła się największa gala rozdania azjatyckich nagród muzycznych Mnet Asian Music Awards 2014 w Hong Kongu. O samym wydarzeniu napiszę oddzielny post, ale muszę się do niej odnieść, bo to właśnie tam fani mieli okazję po raz pierwszy zobaczyć zapowiedź comebacku EXO przewidzianego na 2015 rok. Co w niej niezwykłego?

Jako fanka teorii spiskowych i osoba do szaleństwa zakochana w tym zespole nie mogłam pozbawić się przyjemności wczytywania się w różnorodne interpretacje teasera wzdłuż i wszerz. Cały klip owiany jest mistycyzmem i stworzony w dość mrocznym klimacie. Uwadze wnikliwych internautów nie umknęło jednak kilka szczegółów, które całkowicie podburzyły ich spokój dnia codziennego.

1. Kropki.
Cały ten obrazek to niezła łamigłówka dla największych mózgów XXI wieku. 10 kropek na zewnątrz labiryntu, dwie w środku.
W tym miejscu chciałabym rozebrać wszystko na części pierwsze.
♦ Przedstawione logo odnosi się do ery Overdose i zostało wykorzystane w MV jako labirynt, po którym członkowie krążyli szukając środka.
♦ Na teaserze wyraźnie widać, że wychodzą na zewnątrz. Nie jest to jednak takie proste. Dwie kropeczki zostają bowiem zagubione w środku budowli.
♦ Od razu pragnę odeprzeć ataki, jakoby wyjście zamknęło się. Przy odrobinie wysiłku każda z nich może się wydostać. Specjalnie wyrysowałam tę drogę w paintcie.
Dodatkowo, niektórzy użytkownicy YouTube'a przebąkują, że dowodem na kompletne zmiany w zespole jest występ na MAMA 2014 z Overdose. Według tych teorii, EXO-K i EXO-M to teraz pięcioosobowe podgrupy, a do chińskiego odłamu dołączy D.O, który na scenie w Hong Kongu przejął partie Luhana.

2. Rekwizyty.
Trzeba przyznać, że ktoś tam siedzący za biureczkiem w SM jest bardzo sprytny. Doskonale wiedział jakiej symboliki użyć, aby zasiać zamęt nie mówiąc niczego wprost.
Kostka Rubika. Luhan zawsze słynął z umiejętności szybkiego układania jej.
Ołówki. chyba nikomu nie trzeba przypominać kto otrzymał tytuł Picassa naszych czasów.

3. Bączki.
Wpadło mi to do głowy dzisiaj na zajęciach, kiedy zamiast robić notatki replayowałam do bólu owo jakże tajemne nagranie. Oto co zauważyłam.
Cały teaser otwiera kręcący się bączek, mniejsza z tym jakie może mieć znaczenie. Po chwili bowiem kamera pokazuje nam pomieszczenie, w którym kręcą się rzędy bączków.
Po co ten malowniczy filar oddzielający rządki od siebie? Ano, zabawimy się teraz w dziecięcą łamigłówkę znaną jako połącz kropki, to się Wam rozjaśni.

4. Znaczenie.
♦ Punkt pierwszy jednoznacznie dowodzi, że dziesięć kropek opuszczających labirynt to nowa liczba członków EXO. Pozostałe to nie kto inny jak Kris i Luhan, o czym dobitnie świadczą rekwizyty wykorzystane w teaserze, które tylko z nimi można powiązać. Obaj zostali w erze Overdose, gdyż nie promują się z zespołem, wciąż jednak oficjalnie są jego częściami.
♦ Ucina to pogłoski o rzekomych dwóch nowych członkach, gdyż takie przedstawienie ich nie miałoby większego sensu - doskonale widać, że członkowie idą przed siebie, a dwóch z nich zostaje.
♦ Lekko niepokoi otwarty labirynt. Rzuca on dziwny promyk nadziei dla OT12, choć może to świadczyć jedynie o prawnym powiązaniu z zespołem. Mimo to mam brzydkie wrażenie, że całe to sądzenie się jest...ustawione w celach marketingowych i wszystko wyjdzie przy następnym comebacku.
♦ Punkt trzeci pokazuje dużo, ale nie wiadomo w jakim znaczeniu. Ponieważ scena ta znajduje się na początku przypuszczam, że chodzi tu o minione lata od debiutu. Jako, ze jestem zwolenniczką chronologii w tym przedziwnym teaserze, zostańmy przy tym rozwiązaniu właśnie.

Na obecną chwilę cała sytuacja wygląda tak: było sobie 12 osób, które wspólnie występowały [bączki się kręcą], wpadły w labirynt [era Overdose] i dwie z nich powiązane z kostką Rubika i ołówkami w labiryncie zostały [pozwy Krisa i Luhana]. Reszta natomiast poszła dalej, do nowej ery [OT10, comeback w 2015 roku]. Interesujące w takim razie jest otwarte wyjście z labiryntu....

+ BONUSOWO 

Teoria czterech palców.
Za nic nie wiem jakim cudem fani połączyli to ze sobą, ale przyzwyczaiłam się już, że dla EXO-L zwykłe kiwanie palcem któregokolwiek członka zespołu jest nieprzypadkowe, podejrzane i symboliczne. Zobaczcie więc jakimi to tajemnicami dzielą się ze światem chłopaki tym razem.
Jeśli kiedykolwiek zobaczycie, że któryś z pozostałych członków to czyni będzie to oznaczać, że nie tylko Tao, Baekhyun i Kai wiedzą coś więcej i chcą to przekazać. Musicie wtedy niezwłocznie skontaktować się z jakimś fandomowym myślicielem. Oczywiście sobie żartuję, wygląda to naprawdę przypadkowo ale, że zrobiła się z tego niezła afera, postanowiłam to opublikować.

Co też według wszystkowiedzących EXO-L znaczy ten starannie opracowany gest?
♦ liczba comebacków w roku 2015
♦ ilość wersji nowego comebacku (MV, album, itp.)
♦ ilość nowych członków
♦ już niedługo Chińczyków będzie znów czterech - trwają spory, czy odnosi się to do rzekomych nowych członków czy zapowiada wypadnięcie z labiryntu dwóch kuleczek i ich powrót
♦ ilość członków EXO-M na chwilę obecną - nie ma sensu, skoro SM rozwiązało podgrupy. 

Podsumowanie? Szczerze mówiąc, SM zrobiło mi tą zapowiedzią kompletną wodę z mózgu. W sieci pojawia się tyle teorii i dogłębnych interpretacji... Wybrałam tylko najsensowniejsze z nich oraz dopisałam kilka swoich spostrzeżeń. Co o tym sądzicie?
Liczę na Wasze komentarze.

11 komentarzy:

  1. Pierwsze co, to mi właśnie rzuciły się w oczy te kulki :'(
    Ale na resztę nie zwrociłam uwagi...dzięki tobie dopiero teraz widzę, jak rzeczywiśxie to wszystko się łączy, to oczywiste : 2 kulki w labiryncie, kostka, ołowki....nie kto innyjk Lu i Kris
    :'(
    Ja cały czas wspieram duchowo chłopaków ! Mam tylko nadzieję,że teraz chociaż trochę odpoczną przed tym comebackiem, dla mnie może być nawet za pare miesięcy byle chłopacy odpoczęli !
    #love #exo #ot12

    OdpowiedzUsuń
  2. SM wie co robić.jeśli chodzi o mnie to ja nie szukałabym jakiś nowych znaczeń,bo to nie ma sensu.Ty już przedstawiłaś oczywiste fakty.Więc czego szukać dalej?Oni uwielbiają namieszać przecież wiemy o tym.Taka napięta atmosfera.Ludzie maja bardzo bogata wyobraźnię.A co do niby tego marketingu to szczerze Ci powiem taką bzdurę napisałaś,że mi się w głowie nie mieści.Daj spokój,kochana.Sama wiesz,jak było.I widzisz co się dzieję,np.u B.AP.
    Madzia,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. B.A.P to inna wytwórnia, nie ma sensu łączyć tego ze sobą. Napisałam też, że to tylko moje WRAŻENIE.

      Usuń
    2. Każda wytwórnia jest taka sama. Po prostu jedne są dłużej na rynku ( SM ) drugie krócej ( TSENTER ). Ludzie szybko się przywiazuja i nie lubią zmian. W każdej chodzi o hajs ( co pokazało nawet TS family, a szkoda bo widać że B.A.P to nie jakiś tam zespół :c )

      Usuń
  3. gdy zobaczyłam te kulki, pierwsze co przyszło mi na myśl to dokładnie to co opisałaś. może nie było to w moim przypadku tak szczegółowo przemyślane, ale chodziło o to samo. i przyznaję ci racje, że SM widzą co robią. Teaser świetny, a my mamy po nim tylko niedosyt i niecierpliwie czekamy na comeback. dziękuję ci za artykuły <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy byłaby możliwość skontaktowania się z Tobą inaczej niż przez portale spolecznosciowe, ( nie posiadam żadnego ) Moze gg, albo mail? byłabym wdzięczna za odpowiedź :)

      Usuń
    2. Jasne: trebmalssj4@gmail.com czekam :)

      Usuń
  4. Muszę niestety być pesymistką i dołożyć swoje dwie teorie spiskowe na temat labiryntu:
    1. Kiedy się dokładnie przyjrzysz możesz zauważyć, że dwie ,,labiryntowe kulki" poruszają się w kierunku jego środka, a co za tym idzie:
    2. Nie chcą wyjść z labiryntu (z ery Overdose), mimo tego że, jak słusznie zauważyłaś, mają taką możliwość, bo labirynt nie jest zamknięty.
    Podsumowując, Kris ani Luhan nie wykazują chęci do współpracy z SM, mimo tego, że ,,mogliby wrócić" i ,,wszyscy zapomnieliby o sprawie". Dobromyślność SM i te sprawy.
    To takie moje spostrzeżenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moje pierwsze wrażenie z kulkami było całkowicie inne. Spójrzmy na MV oczami SM - dwóch członków się zagubiło przez pozwy, zaś dziesięciu innych brnie przed siebie nadal i tą całą aferę udało im się,,przetrwać" (powtarzam - oczami SM). Wydaje mi się, że chcą pokazać jak źle to zrobiła ta dwójka, wybierając taką, a nie inną drogę. I tutaj to raczej głupio wymyśliłam, ale kojarzy mi się to z taką ,,przestrogą".
    Komentarz troszkę chaotyczny, ale kompletnie nie miałam pojęcia jak ubrać to w słowa.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. SM jest bardzo przebiegłe. Ten teaser rodzi we mnie tyle niepokoju.. A najbardziej intryguje mnie otwarte wyjscie z labiryntu. Nie łudzę się jednak że Kris i Luhan wrócą.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiem moze mi sie wydaje ale czy na tym zdjeciu z baczkami nie ma jednego ktorego pominelas obok kolumny (czy tam filaru nwm jak to sie nazywa) wybacz ale takie mam wlasnie wrazenie

    OdpowiedzUsuń